Optimalizace komerčních a nekomerčních stránek pro strojové vyhledávače má za úkol přilákat na ně co nejvíce potenciálních zájemců. Jakmile jsou uživatelé na webu, musí tam nalézt to, co zrovna potřebují. Obsah proto přizpůsobujeme robotům i lidem. Uživatelskou přívětivost řešíme už ve fazi prvotní SEO konzultace. Brno, přesněji řečeno zdejší online firmy, si mohou podle návodu níže vylepšit náplň www a získávat díky tomu každý měsíc více objednávek. Stačí, když začnete uvažovat a psát proklientsky. Poznejte tři fáze potenciálního klienta.

Uživatelská fáze 1: HLEDÁM

Až na vzácné výjimky, kdy nám doporučí nějakou službu nebo výrobek známý, stojí na počátku každého nákupu vlastní průzkum. Naším cílem je opatřit si co nejvíce informací, abychom si pak vybrali to, co považujeme za nejlepší. Řekněme, že si chceme pořídit špičkový vůz. Tím pádem jako jednu z prvních otázek napíšeme do webového vyhledávače “luxusní auto” a prohlédneme si obrázky produktů továren Porsche a Bentley. K automobilům, které nás vzhledově zaujmou, si následně zjistíme technické parametry. Jak postupně narůstá naše čtyřkolové know-how, zrajeme do druhé fáze.

Proto bychom si měli s expertem na SEO během konzultací vyjasnit obsah příspěvků, kde představujeme naši nabídku z Brna. Jedním z námětů by určitě měla být faktická data a nekomerční rady, které na naše www přilákají řadu lidí ve fázi internetové rešerše. Firemní blog je ideálním místem, kde publikujeme vše, co lidem umožňuje proniknout do tématu.

Uživatelská fáze 2: POROVNÁVÁM

V momentě, kdy sršíme vědomostmi o jízdních vlastnostech aut, potřebujeme vybrané kousky navzájem srovnat a formulace dotazu na vyhledávacího robota tomu odpovídá. Perfektním zdrojem pro nás budou videa, kde borci testují vozidla za jízdy a komentují své dojmy. Stejně tak nás zaujmou názory odborníků – třeba podcast, kde se ke špičkovým autům vyjadřuje závodník, konstruktér nebo automechanik. Když si to v rámci SEO převedeme na vlastní projekt, pověříme při konzultacích našeho specialistu sestavením podobných srovnání.

Získáme tak neodolatelnou návnadu na cílovou skupinu nejen z Brna, která se momentálně pídí po zkušenostech a názorech. Když v příspěvcích pro uživatele v druhé fázi použijeme i relevantní klíčová slova, stoupne návštěvnost blogu klidně i o desítky procent. Podobná srovnání s prokliky vedoucími na náš web můžeme pochopitelně zveřejňovat i na cizích portálech jako takzvané PR. Když lidem erudovaně poradíme, jak a podle čeho se mají rozhodnout, získáme jejich důvěru.

Uživatelská fáze 3: OBJEDNÁVÁM

Teprve poslední etapa je nákupní. Jsme-li v ní, chceme, aby nám Google a Seznam předložily e-shopy nebo relevantní firemní weby. Rady a diskuze už nás nezajímají, protože máme vybráno. Teď toužíme po jediném, aby nám luxusní vůz konečně parkoval v garáži dychtivý na projížďku.

Pro nás jako online podnikatele z toho vyplývá, že neprohloupíme, když si nechámě zpracovat produktové stránky podle zásad SEO. Některou konzultaci s naším specialistou z Brna nebo jiného města přitom věnujeme uživatelské přívětivosti naší online prodejny. Požadujeme snadno obslužný košík a pohodlné možnosti platby. Neškodí ani automatické doporučování doplňkových produktů, které se mohou zákazníkovi k objednávce hodit.

Závěr je tudíž jednoznačný. Dejme si záležet na obsahu našich stránek, aby uspokojoval všechny tři skupiny uživatelů. Používejme v textech klíčová slova a pišme kromě nakupujících také pro hledající a srovnávající. Využijme přitom obsahový marketing, který umocní komerční SEO. Podělte se s námi v komentářích o průběh konzultací s vašimi specialisty nejen z Brna, ať víme, kde poskytují kvalitní služby.