Chcete, aby vaše jmenovka visela na dveřích kanceláře v prestižní reklamní agentuře? Kariéra v marketingu a především v progresivně se vyvíjejícím e-commerce má rozhodně zářnou budoucnost.

Reklamní a marketingové společnosti neustále hledají kreativní zaměstnance. Novým členem úspěšného týmu se můžete stát právě vy. Přečtěte si, jak se chovat během pohovoru, abyste nezapadli v záplavě ostatních uchazečů. 

Reklamní agentura – kariéra pro kreativní duše i kvalifikované odborníky

Prodej přes internet (e-commerce) zažil v posledních dvou letech nevídaný boom. Pandemie koronaviru donutila i tradiční obchodníky k přechodu z přímého prodeje do online prostředí. Tato nestandardní situace naučila nakupovat online i skupiny zákazníků, kteří si hůře osvojují moderní technologie (např.: seniory).

Dále vytvořila celou řadu nových pracovních míst, která je nutné zaplnit. 

Po jakých pozicích je v současnosti největší poptávka?

  • Account manager
  • UX architekt
  • Analytik
  • Programátor
  • Tester
  • Specialista na emailing

Pokud je některý z těchto žádaných oborů vaší doménou, nemusíte si dělat obavy, že byste nenašli volné pracovní místo. Právě naopak! O odborníky je obrovský zájem, protože je jich stále nedostatek. V těchto oborech naleznete nejen řadu zajímavých pracovních příležitostí, ale získáte i nadstandardní finanční ohodnocení.

Grafici a webdesigneři musí být na pohovor řádně připraveni

A to i v případě, že jste právě odpromovali a hlásíte se na juniorní pozici. Nemáte zatím žádné pracovní zkušenosti z oboru? Není nutné hned házet flintu do žita. Rozdíl mezi vámi a o něco zkušenějším uchazečem se může zcela setřít díky precizně připravené prezentaci vašeho portfolia (ukázky prací, které jste si tvořili jen tak pro radost, pro rodinu, přátele atd.).

Pokud již máte nějaké zkušenosti, a tudíž chcete postoupit na seniorní pozici, počítejte s tím, že budete muset perfektně odprezentovat kampaň, na které jste pracovali. Budete mluvit a odpovídat na dotazy, v žádném případě nestačí jen vizuální ukázka vaší práce.

Podobný systém zažije i webdesigner. Ukázky práce jsou naprosto zásadní, ale jen projekce není dostačující. Musíte umět vysvětlit, proč jste web navrhli právě takto a orientovat se v aktuálních trendech.

Mám jako absolvent šanci uspět?

Obecně se absolventům hledá práce hůře, ale neplatí to pro všechny obory. Reklamní a marketingové agentury si často vybírají i mezi absolventy. Absence praktických zkušeností mohou vyvážit vaše charakterové vlastnosti, týmový duch nebo třeba jazyková vybavenost. Personalista od vás bude také očekávat velmi dobré komunikační schopnosti. Připravte se také na sérii záludných otázek, které se budou týkat vašeho studia a studijních návyků. Jejich cílem je odhalit, zda jste schopni zvládnout objem zadané práce dobře a včas a zda zapadnete do již zaběhnutého kolektivu.

Kdo z absolventů je ve výhodě?

  • Absolventi zahraničních studijních nebo pracovních pobytů.
  • Absolventi, kteří při studiu zvládali pracovat na částečný nebo plný úvazek.
  • Sportovci, kteří preferují týmové sporty.

Cvičný úkol je v kreativním prostředí naprosto běžnou záležitostí

Pokud si práci v odvětví reklamy a e-commerce hledáte poprvé, nebuďte překvapení, když vás personalista požádá o vypracování cvičného úkolu.

Cvičná zadání jsou běžná například v copywritingu. Kromě ukázek již napsaných textů, napíšete zcela nový podle instrukcí zadavatele. Pozor! Cvičná zadání vám zadavatel nemusí proplatit. Nicméně vaše ochota a rychlost jsou plusovými body navíc.

Nebuďte šedou myškou z davu

Úspěšný kreativec vždy nabídne něco navíc, a to i v případě, že se jedná o absolventa.

Oslnit ostříleného personalistu není snadné, ale pokud se dokážete skvěle prezentovat a přijdete perfektně připraveni, máte šanci zaujmout i těsně po promoci.

Myslíte si, že by měla být cvičná zadání vždy proplacená, nebo naopak počítáte s tím, že je nutné pro dobré místo něco obětovat?

Máte čerstvou zkušenost z pohovoru? Podělte se o své dojmy s ostatními čtenáři.