Covidové roky urychlily přechod valné části obchodu do digitálu a do budoucna to vypadá, že si budeme online kupovat i auta. Pro konkurenceschopnost ve virtuálním prostředí je tak stále zásadnější tvorba webu na míru. Pokud si nové stránky právě vybíráte, nastudujte jejich klíčové vlastnosti. Jestli už webovky máte, alespoň si ověřte, že jsou stále aktuální. Podívejte se, jestli mají logické menu, responzivní webdesign a SEO – optimalizaci pro vyhledávače.
Logickým menu začíná kvalitní tvorba webu na míru
Máte-li ambici proniknout mezi prosperující internetové firmy, trvejte při tvorbě vašeho nového webu na míru na maximálně jednoduché struktuře. Sami se do vzniku nabídkového menu neváhejte aktivně zapojit. Nečekejte, že za vás vše vymyslí specialisté, protože vy víte o vašem oboru víc, než oni. I kdyby vám logické členění www mělo zabrat celý měsíc, rozhodně to stojí za námahu. Díky přehlednosti vám nebudou ze stránek utíkat potenciální kupci a lepší hodnocení si vysloužíte i od vyhledácích robotů.
Jakmile začne během tvorby webu na míru vznikat jeho struktura, vžijte se do role vašich budoucích zákazníků. Ti u vás budou hledat relevantní, srozumitelně podané informace, které jim pomohou vyřešit jejich situaci. Zavádějící nebo nic neříkající texty a zmatečné menu je pouze připravují o čas. Místo chaosu na ně promluvte jejich jazykem. Pak vás budou kontaktovat s doplňujícími otázkami nebo rovnou pošlou objednávku. Když se budou lidé na vašich stránkách dobře orientovat, přijdou si za pár měsíců nakoupit zas, což je sen každého podnikatele.
Tvorba webu na míru nebo ze šablony – oboje musí být responzivní
Tytam jsou časy, kdy jsme si www prohlíželi na stolních počítačích. Dnes se většina z nás připojuje k síti chytrým telefonem, kde sledujeme jen takovou tvorbu webů, která se přizpůsobí malému displeji na míru. Sebemenší chyba v responzivitě odradí potenicální klienty zvlášť, když jsou jim k dispozici desítky jiných stránek s nabídkou podobnou té naší, kde zobrazování funguje.
Jste-li majiteli již hotových stránek, rozhodně jejich responzivní webdesign nepodceňujte. Místo toho se podívejte do Google analytics, kde se monitorují údaje o tom, kolik uživatelů prochází vaše www na smartphonech. Připravte se, že se toto číslo bude pohybovat kolem 70 %. Nyní již chápete, že i drobná závada v responzivitě vám může způsobit až 70% propad v zakázkách a ruku v ruce s ním bude kráčet i pokles organickém návštěvnosti.
Moderní tvorba webu musí obsahovat on-page SEO na míru
Stávající algoritmy Googlu, Seznamu a dalších vyhledávačů zobrazují přednostně takové platformy, které jsou pro ně optimalizované. Platit za tvorbu webů bez SEO dnes už nemá smysl a je s podivem, že takovou službu ještě stále některé firmy nabízejí. Na míru vašemu podnikání musí být momentálně ušité jak www, tak i jejich přizpůsobení se robotům. Při výrobě stránek si proto nechte rovnou udělat technické a obsahové SEO. Správně natextované stránky, kde se vyskytují relevantní klíčová slova, mohou znamenat rozdíl mezi vaší prosperitou a bankrotem. Takzvaná keywords totiž všichni zadáváme od vyhledávacích okének, když na netu sháníme informace. Stroj nám pak jako správné odpovědi předloží jen takové weby, kde tyto klíčové fráze vidí. Ostatní končí na virtuální periferii, kde je žádný kupec nenajde.
Jak vidíte, může mít tvorba webu na míru zásadní vliv na jeho schopnost generovat zisk. Vyhněte se tedy všem expertům, kteří dosud oddělují webařinu od SEO. Teď už víte, že byste si optimalizaci stejně museli doobjednat. Proto bude vaším ideální partnerem agentura, která se kromě tvorby webů na míru věnuje i online marketingu. Pokud se ještě potřebujete na něco konkrétního zeptat, jsme vám k službám v komentářích.