PPC reklama a SEO v Liberci jsou často řešeny samostatně. Někteří lidé je dokonce chápou jako alternativy a investují pouze do jedné z nich. To je ale velkou chybou. Jestliže chcete pro své stránky dosáhnout maximálního potenciálu ve výsledcích vyhledávání, pak byste měli oba přístupy vzájemně kombinovat.

 

SEO, PPC a rozdíl mezi nimi 

SEO je metodou zvýšení přirozené návštěvnosti vašich stránek díky zvyšování jejich autority a viditelnosti ve výsledcích vyhledávačů (Google, Bing, Seznam apod.) K tomuto účelu využívá řadu metod od tvorby obsahu a technické optimalizace po linkbuilding a další činnosti.

Oproti tomu PPC se na váš web snaží přilákat návštěvníky skrze pečlivě připravenou cílenou reklamu na vyhledávačích, sociálních sítích či jiných populárních stránkách. Vy pak platíte určitou částku pokaždé, když někdo na vaši reklamu klikne. Oproti tomu za kliknutí na přirozené výsledky vyhledávání, jichž se snaží dosáhnout SEO, neplatíte nic.

 PPC reklamy se obvykle zobrazují nad těmito běžnými výsledky, případně po stranách. S momentem ukončení PPC kampaně jsou tyto reklamy staženy. Oproti tomu organické výsledky dosažené SEO mohou zůstat teoreticky natrvalo, byť trvá jejich dosažení déle.

 

Co mají naopak oba přístupy společného? 

Jak SEO, tak PPC se snaží nasměrovat na vaše stránky co nejvíce návštěvníků a dosáhnout jejich konverze.

Oba přístupy také pracují s klíčovými slovy. PPC reklama se snaží najít lukrativní klíčová slova, na nichž vystavět cílené inzeráty, SEO se pak na základě těchto slov pokouší optimalizovat obsah stránek skrze SEO copywriting a další důležité on-site i off-site faktory.

SEO a PPC ale nejenže sledují stejné či podobné cíle, ale mohou být jedno druhému v dosažení těchto cílů oporou.

 

Jak se tedy vzájemně doplňují? 

  •         Maximalizace pokrytí výsledků vyhledávání. PPC reklama se vždy zobrazuje nahoře nad organickými výsledky a bývá tak tím prvním, co uživatelé uvidí. Ne vždy je ale tím prvním, na co klikne. Značná část lidí reklamní výsledky zcela ignoruje a zaměří se na výsledky organické. A tam může být díky SEO vaše stránka také. Šance, že vás buď tak či onak uživatel navštíví, se tak podstatně zvyšuje.
  •         Symbióza klíčových slov. Optimalizace na základě vhodných klíčových slov tvoří podstatnou část SEO umění. Společnosti, které se SEO věnují delší dobu, znají svá klíčová slova jako vlastní boty a na tomto základě pak mohou vytvářet mnohem efektivnější PPC kampaně. Platí to i naopak – ti, kteří začínají s PPC dříve než se SEO, mají velice rychle k dispozici tvrdá data k měření úspěšnosti jednotlivých klíčových slov v rámci PPC kampaně. Ty nejlepší z nich pak mohou využít při optimalizaci svých stránek, případně vědí, jak napsat optimalizovaný popisek kategorie internetového obchodu.
  •         Zvýšení povědomí o značce. Po kliknutí na PPC reklamu je uživatel většinou nasměrován na tzv. landing page, která je šitá na míru konkrétnímu klíčovému slovu a upravená pro co největší konverzi. Skrze tuto stránku pak může prozkoumávat váš web a značku dále. Anebo se zkrátka rozhodne, že nenašel, co hledal, a stránku opustí. (Jak toto riziko minimalizovat můžete číst zde). V době pandemie někteří lidé dokonce pro zpestření rutiny naplňují košíky e-shopů, aniž by nakonec objednali! I když k takové situaci ale dojde, vaše značka takovým zákazníkům utkví v paměti. A někdy v budoucnu se k ní může přes organické výsledky ještě vrátit.

 

Snad vám tento krátký článek pomohl udělat si v otázce vztahu SEO a PPC trochu jasno! Jestliže plánujete prorazit ve vyhledávačích, rozhodně zvažte kombinaci obojího! Anebo se svěřte odborníkům. Topranker má zkušeností v tomto ohledu habaděj!