Přemýšlíte i vy o optimalizaci vašich stránek? Možná vám může pomoci Topranker.cz. Recenze a případová studie SEO, s níž vás nyní seznámíme, vás snad přesvědčí, že nemusí jít o neplodnou spolupráci.

Podívejte se, jak jsme udělali z malé rybky v malém rybníčku pořádného žraloka – návštěvnost lokálního klientova webu jsme zvýšili o 939%!

Minimální rozpočet a jen 3 měsíce práce

Ano – přesně takové byly požadavky majitelky únikových her v Ostravě. Její web exitdoor.cz si kladl za cíl především oslovit co nejvíce místních klientů a neměl příliš velké ambice. Z naší strany to znamenalo soustředit se především na základní úpravy, přinášející při daném rozpočtu co nejlepší výsledky.

Půl roku starý web vypadal ze začátku zhruba takto:

  • 87 unikátních návštěvníků měsíčně.
  • Rich Snippets či jiné prvky zvyšující míru prokliku ve vyhledávačích webu chyběly.
  • Jednotlivé stránky a meta tagy nebyly optimalizovány dle klíčových slov.
  • Vnitřní odkazování chybělo.
  • Web měl pouze jednu vstupní stránku.
  • Chyběl rovněž SSL certifikát či cokoliv, co by zvyšovalo bezpečnost stránek.
  • Odkazový profil nebyl příliš oslnivý – dominovaly mu spamové odkazy.
  • Možnost platby kartou? Dárkové vouchery? Nic takového stránky nenabízely.
  • Pomalé načítání webu odrazovalo návštěvníky. Důvodem bylo špatné nastavení Cache prohlížečů a také neoptimalizované obrázky. Podívejte se, jaké další příčiny může pomalé načítání mít.
  • Indexovaly se stránky, u kterých to bylo zbytečné.
  • Chyběly také prostředky k měření konverzí.

Co bylo třeba udělat

Jedním slovem: mnoho. Jak jsme řekli dříve, prioritu dostaly pevné základy, bez nichž by do budovy SEO zatékalo…

  • Optimalizace jednotlivých stránek a meta tagů dle lukrativních klíčových slov, která jsme analyzovali.
  • Optimalizace obrázků a nastavení ukládání do mezipaměti (Cache) prohlížečů – obojí stránky rázem pěkně zrychlilo.
  • Zlepšení vnitřního odkazování. Důležité stránky byly nyní propojeny mezi sebou a vzájemně se posilovaly.
  • Google My Business – mnoho lokálních firem na tuto platformu zapomíná. Přitom není založení a vyplnění tamního profilu nijak náročné a může k vám přivést řadu zákazníků.
  • S pomocí Rich Snippets v podobě hvězdiček a tzv. breadrumbs (drobečkové navigace) jsme posílili potenciál prokliknutí ve výsledcích vyhledávání.
  • Konečně jsme také začali měřit konverze na stránkách, abychom mohli lépe měřit účinnost jednotlivých opatření.
  • Zrušili jsme indexaci u stránek, kde nebyla zapotřebí.
  • Na webu jsme udělali také blogovou sekci a napsali pro ní články reagující na informační dotazy návštěvníků.

Celou stavbu pak ještě dovršil linkbuilding

Linkbuilding aneb tvorba zpětných odkazů – bez toho se SEO neobejde.

  • Nejprve jsme zjistili, jak vypadá odkazový profil konkurence. Vytipovali jsme weby, kam by se také vyplatilo odkaz umístit – a ve většině případů se nám to také podařilo!
  • Podívali jsme se na seznamy místních katalogů firem a klientův web tam registrovali.
  • Aby nebyl klientův odkazový profil tvořen jen komerčními odkazy, přidali jsme k nim i odkazy z komentářů na fórech a blozích.
  • Soustředili jsme se také na to, aby anchory odkazů vedly především na hlavní stránky webu. Nefunkční, spamové či jinak vadné odkazy jsme nahradili či smazali.
  • Sepsali jsme také několik tematických článků s odkazem na web klienta a umístili je na autoritní weby.

Takto se vyvíjela situace po našem zákroku. Vidíte, že roste organická návštěvnost i počty klíčových slov, která si vyhledávače spojují s klientovým webem.

Jaké plody naše činnost přinesla

Po 12 měsících se návštěvnost webu dostala na 904 návštěv za měsíc. To je nárůst o 939%, viz graf níže. Druhý graf ukazuje, že 4 z 5 návštěvníků na web přišli z vyhledávačů. Pro naprostou většinu místních dotazů se web umístil v první pětici výsledků vyhledávání. Stačily přitom pouhé tři měsíce naší práce.

Ne vždy je samozřejmě takový výsledek možný. Že ale není nemožný, to vám snad naše SEO studie dokázala dostatečně! Přidejme k ní ještě samotnou recenzi zákazníka.

Kateřina Tarková

Exit Door s.r.o. – Únikové hry

Pátráte po nejziskovějších metodách propagace vaší společnosti?

Pak jste na správném místě!

Investovali jsme do zlepšení organických pozic a také optimalizace placených inzerátů a z našeho pohledu dosáhl Topranker těch nejlepších možných výsledků.

A to navíc za velmi rozumné peníze a na výsledky jsme nemuseli čekat dlouho. Je to ten typ spolupráce, kdy jste si naprosto jistí, že se vám investované prostředky vrátí v maximální možné míře.

Děkujeme a těšíme se na další budoucí spolupráci!

Vojtěch Bartík