Zvolit správnou strategii při tvorbě webu se určitě vyplatí. Vliv internetu na rozhodování i nakupování totiž stále roste a webová stránka je to, podle čeho vás klienti velmi často porovnávají  s konkurencí. A samozřejmě je to vynikající  možnost, jak rychle vstoupit do širšího veřejného povědomí a přilákat nové klienty. A hlavně poskytuje skvělou příležitost, jak se prezentovat. Na webu prostě záleží! 

Tvorbu webu je dobré nepodcenit. 3 důvody proč je vhodně zvolená webová stránka tak důležitá  

1.     Webová stránka je vaší vizitkou 

Webové stránky nejen propagují, ale i prezentují. Podle Českého statistického úřadu užívalo v roce 2019 internet více než 80 procent obyvatel České republiky a více než polovina Čechů jej využila alespoň jednou k online nákupu. To, jak bude vaše webová stránka vypadat, se stává důležitým nástrojem, jak vás budou potencionální zákazníci vnímat. Zastaralé, neprofesionální stránky či žádné webové stránky rozhodně nebudí úplnou důvěryhodnost. 

2.     Budete mít novou virtuální pobočku, která funguje 24 hodin denně

Při vytvoření webové stránky vám vzniká nový prodejní kanál. Zákazník jej může navštívit 24 hodin, 7 dní v týdnu. Kdykoliv a kdekoliv. S jakýmkoliv cílem – ať už je to nákup či dotaz na produkt či službu. A registrovaným klientům můžete téměř instantně zasílat zprávu o novinkách nebo momentálních akcích. Dáte o sobě vědět, že existujete. Kontakt na vás bude rychle dohledatelný. 

3.     internet spojuje svět a je plný nových potenciálních klientů

 Zajímavé stránky, které jsou přehledné a dobře umístěné, mají větší šanci na oslovení  zájemců o váš produkt.  Ať už z druhého konce republiky nebo světa. Proto je velmi důležité věnovat tvorbě webových stránek náležitou pozornost.  

Investovat čas nebo peníze? Webové stránky je lepší mít od profesionálů

Tvorba webových stránek je složitou disciplínou. Nejde o to jen mít web. Jde o to mít web, který bude generovat to, co po něm požadujete. 

  • Být viděn a hlavně být viditelný pro vyhledávače je základ úspěchu. Existuje spousta společností, které zdarma nabízejí webové stránky a vytvořené šablony. V tom případě však dostanete adresu, kterou si zákazník většinou pro příští nákup nezapamatuje, ale ani s největší pravděpodobností nenajde. 
  • Jde nejen  o to, aby web existoval, ale také o to, aby  dobře vypadal a hlavně, aby prodával. Dobře zvolené a rozmístěné informace rozhodnou o vašem úspěchu. 
  • Na klíčových slovech záleží. Málokdo si uvědomuje, že mít web je pouze jen začátek.  Měl by být také optimalizován. Optimalizace webu je pro ty, kteří to myslí s webem vážně, nezbytná. Vyhledávače na internetu působí podle mnoha algoritmů a  použít klíčové slovo, které nikdo nehledá, není úplně rentabilní.  
  • Při přípravě chodu webu se mohou objevit problémy. Zásadní je vyřešit je, co nejdříve. Budete na to mít čas? Profesionál čas mít musí. 

Koupit už hotový web nebo je lepší si jej nechat udělat podle svých požadavků od profesionála?

Záleží na tom, co po stránce požadujete. Chcete ji mít spíše jen k reprezentačním účelům nebo ji chcete mít jako další prodejní kanál? 

  •  Individuálně vytvořený web bude připraven nejen na míru vašim požadavkům, ale hlavně bude zacílen tak, aby oslovil správné potencionální zákazníky. A o to jde. Bude dělán profesionálem, který ví, co vyhledávače potřebují.
  • Při dobře vytvořeném webu na míru, kde bude web nasměrován na správnou skupinu zákazníků, získáte výhodu nad konkurencí. 
  • Pokud chcete koupit již vytvořenou šablonu webu, je třeba počítat s tím, že dělat úpravy je velmi problematické a někdy i nemožné. To se vám s webem udělaným podle vašich požadavků nestane.

Otázkou není, zda mít web či nikoliv. Ale spíše, jak jej udělat. Tvorba webových stránek potřebuje skutečně mnoho  znalostí, a tak by se k jeho přípravě mělo přistupovat. Chcete-li mít funkční web, který vám bude generovat zisky, je vždy lepší jej svěřit profesionálům. A jak jste na tom s internetem a webem  vy?

Vojtěch Bartík